قرو قاطی و هر چیزی که بدونم بدرد بخوره

دانلود داستان کوتاه مطالب جالب کتاب الکترنیکی کسب درآمد

قرو قاطی و هر چیزی که بدونم بدرد بخوره

دانلود داستان کوتاه مطالب جالب کتاب الکترنیکی کسب درآمد

دست پخت یک دزد کور رنگ بهتر از این نمی شود!

دست پخت یک دزد کور رنگ بهتر از این نمی شود!

مدت هاست درباره مضررات فیسبوک و تاثیر منفی آن بر زندگی حقیقی انسان ها سخن به میان امده و از کشیش امریکایی¹ تا جامعه شناس ایرانی و هزاران هزار نفر دیگر بر منفی بودن نقش فیسبوک در زندگی انسان اعتراف کرده و هشدار داده اند.از فیسبوک نوشتن و انرا به قلم نقد کشیدن دل و جگر شیر میخواهد و کمی قدرت و ایستادگی در برابر کامنت های شتابزده ی بعضی از ذوب شدگان در عالی جناب فیسبوک.اما باید از منحرف کردن افکار جوانان , سست شدن بنیان خانواده ها و غافل شدن افراد از آنچه که در جهان در حال وقوع است و باز داری جوانان از کسب علم و دانش و سرد نمودن روابط (چه در خانواده و چه در جامعه) انسان ها و سایر مصیبت هایی که بواسطه ی فیسبوک در عصر جدید به صورت مزمن نمودار شده نوشت!

ادامه مطب را دنبال کنید   

نویسنده: وبلاگچی

می خواهم از بی بندوباری فضای فیسبوک بگویم!

فیسبوک مروج بی ناموسی و بی اخلاقی است.شاید شما از ان دسته تجددگرایانی باشید که به اشتراک گذاشتن تصاویر تحریک کننده و به اصطلاح اِروتیـ کتان را عیب و ایراد ندانید و اصولن با واژه ی ناموس انسانی غریبه باشید اما امثال من متجدد و عاشق فناوری های روز اما مقید به اصول اخلاقی !! منتشر شدن تصاویر نیمه عریان هر انسانی را مخالف اصول و اخلاق حاکم بر جوامع انسانی و حفظ شرم و اخلاق را مرز بین انسان و حیوان میدانم.دیدن تصاویر مستهجن دختران و پسرانی که تنها تصاویر کالبد جسمانی خود را برای عرضه در فیسبوک دارند و غلبه ی این دست کاربران در فیسبوک , باعث شده تا به این نتیجه برسم که فیسبوک مروج بی ناموسی و بی شرمی است.هیچ بشری به تصویر نیمه عریان بشر دیگر لایک نمی زند مگر از سر غریزه ی جنسی!!!

تحقیقات اخیر در آمریکا نشان می‌دهد که فیس بوک عامل ۲۰ درصد طلاق‌ها در این کشور بوده است. کانون وکلای آمریکا اعلام کرد که از هر پنج مورد طلاق در آمریکا، یک مورد مربوط به استفاده از شبکه‌ ی اجتماعی فیس بوک توسط زوجین بوده است.
به گفته وکلای آمریکایی، شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای افراد متاهل فراهم آورده‌اند تا دوستان قدیمی خود را پیدا و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند؛ اما دیده شده که در برخی موارد که این تماس‌ها عمق پیدا می‌کنند و باعث متلاشی شدن زندگی زوجین می‌شود.

یک خبر مرتبط: یکی از خوانندگان مشهور موسیقی پاپ ایران با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق خود را ارایه کرد. او دلیل اصرارش بر طلاق را ارتباط همسرش با کسانی خواند که قبل از ازدواج با آنها آشنایی داشته است.این خواننده مشهور در این‌باره گفت: من در زندگی مشترک با همسرم هیچ کمبودی برای او و دخترم نگذاشته‌ام و او با این کار به خوبی جواب محبت‌ها و اعتماد من را داد. من به دلیل حرفه‌ای که دارم خیلی راحت می‌توانستم به همسر و زندگی مشترک‌مان خیانت کنم اما هرگز به خود اجازه چنین کاری را ندادم، زیرا خود را از همان ابتدا متعهد به زندگی و همسرم می‌دانستم اما او خیلی راحت به زندگی یازده ساله‌مان پشت کرد.
این خواننده پاپ در پاسخ به پرسش قاضی دادگاه مبنی بر اینکه مگر همسرت در حق زندگی‌تان چه کار اشتباهی را مرتکب شده است، گفت: همسرم از طریق facebook با کسانی که قبل از ازدواج‌مان آشنایی داشته است، مجددا ارتباط برقرار کرده است، ابتدا من این مساله را متوجه نشدم ‌اما یک‌بار فراموش کرده بود که صفحه‌اش را در فیس‌بوک ببندد و من به طور اتفاقی همه چیز را دیدم، ارتباط آنها با توجه به نوع پیام‌های‌شان بسیار صمیمی بود، زمانی که از او درباره این کارش توضیح خواستم گفت آنها دوستان خانوادگی ما هستند و من یکی دوستی ساده با آنها دارم.
وی درحالی که به شدت عصبانی شده بود، ادامه داد: همسرم در حق من خیانت کرده، او حتی به فکر دختر ۱۰ ‌ساله‌اش نبود و زندگی‌مان را متلاشی کرد، من دیگر نمی‌توانم با چنین فردی به زندگی ادامه دهم.

میخواهم از خاله زنک بازی های فیسبوک بگویم!

کافیست یک اکانت جعلی با نام و تصویر پروفایل یک دختر درست کنید و ببینید چه دری وری هایی در جعبه ی پیام هایتان می بینید.از نامه های فدایت شوم تا پیشنهادهای بی شرمانه! از قربان صدقه های قد و بالایتان تا پیشنهاد تبادل عکس های اونجوری به شرط شارژ ایرانسل!! از چه بگویم که گفتن محتوای برخی از پیام ها منجر به مسدود شدن وبلاگچی می شود.
کافیست یک استاتوس بنویسید و ببینید تنها به خاطر دختر بودن نام و عکس فیسبوکتان چه کامنت هایی نصیبتان می شود.از عبارات مرتبط به استاتوس بعلاوه پیشنهاد دوستی تا مزخرفات غیر مرتبط و باز پیشنهاد دوستی! آن هم چه دوستی…
وقتی هم که میگویی دنبال دوستی ساده ای بلافاصله به بچه بودن و مامانی بودن و عقب مانده بودن و متحجر بودن متهمت میکنند تا شاید تحریک شوی و به عنوان یک دختر زیبا کام بعضی مذکران پست تر از حیوان را روا سازید.سرتان را درد نیاورم.فیسبوک شده جنگل بدون قانونی که انسان های مذکر و مونث منحرف! در آن به دنبال جفت گیری مجازی منتهی به رابطه های نامشروع حقیقی هستند.

میخواهم از میزان کم اطلاعات عمومی فیسبوکی ها بگویم!

از بزرگترین مشخصات منفی فیسبوک میزان کم اطلاعات عمومی و اختصاصی کاربران آن است.بعد از چند سال فیسبوک گردی ندیدم گروه یا صفحه ای در فیسبوک که اطلاعات ناب و با ارزشی برای پیگیری داشته باشد.برای خیل عظیمی از فیسبوکی ها سایز دور کمر “جی لو” و یا دوستی پیکه و شکیرا مهمتر از بحث فناوری های نوین و علم روز است.برای آنها اخرین مدهای نیمه برهنه ی فرانسوی و ایتالیایی مهمتر است تا بروز رسانی های اوبونتو و اندروید و یا آموزش های رایانه ای و کاربردی و …
فیسبوک دوست دارد بنا به سلیقه ی عمده ی کاربرانش شما را درگیر مسائل بی ارزش و بی منفعتی بکند که خروار خروار آن دانسته ها یک سر سوزن به دردتان نخواهد خورد و در قبال آن زمان با ارزش شما را به صورت بی رحمانه ای سلاخی میکند.

میخواهم از امنیت افتضاح فیسبوک بگویم!

تا همین جا که در خدمتتان هستم دو بار در برابر دیدگان دو تن از دوستان عزیزم فیسبوکشان را باز کرده ام و مایه تعجب و البته خشم این دو عزیز شده ام.برای وارد شدن در فیسبوک کار سختی در پیش ندارید.ایمیل طرف را بدانید و کمی درباره ی او تحقیق کنید و چند جستجوی مختصر ! مجموعه ای از گذر واژه ها را در ذهن شما تداعی میکند که در نهایت با کمی ازمون و خطا به نتیجه ی مطلوب خواهید رسید.تازه این روند برای هک فیسبوک کاربران زبده و غیر حرفه ای فیسبوک لازم است نه اماتورهای بیچاره ای که برای وبگردی از نوع ولگردی در فیسبوک گیج می زنند.

امنیت پسوردهای فیسبوک بخاطر خیل کاربران اماتور اش پایین است.کاربرانی که از شماره تلفن همراه + اسم کوچک پدرشان تا اسم سگ یا گربه + سال میلادی تولدشان را برای پسورد انتخاب میکنند و در هول رسیدن به دنیایی هستند که از هیچ هم پوچ تر است.

شرکت سیمانتک در وبلاگ خود اعلام کرد حتی این امکان وجود دارد که اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک به طور سهوی در اختیار اشخاص ثالث بویژه شرکت‌های تبلیغات‌کننده قرار گرفته باشد.تخمین زده شده که از ماه آوریل سال ۲۰۱۱ نزدیک به صد هزار برنامه (applications) افشای این اطلاعات را تسهیل کرده است.
محققان دانشگاه گولف در کانادا معتقدند افراد با قراردادن اطلاعات خصوصی شان در این سایت سعی می کنند از هر ابزاری برای مشهور شدن استفاده کنند. سرژ دسماراییس دکتر روانشناس و سرتیم تحقیق در این زمینه می گوید:«والدین و فرزندان به یک اندازه دراین مورد مشتاق هستند و البته برخی عوامل روانشاسانه هم به موضوع دامن می زند.»بر اساس این تحقیق افرادی که کمتر از ۱۹سال سن دارند به طور متوسط روزانه ۵۵ دقیقه در فیس بوک هستند و افراد بین۱۹ تا ۷۱ سال حداقل روزی ۳۸ دقیقه در این سایت تفحص می کنند.اما افراد بالای ۱۹ سال با وجود زمان کمتر به همان اندازه به میزان شهرت شان در فیس بوک اهمیت میدهند و این سبب می شود میزان توجه شان به حفظ اطلاعات شخصی به همان اندازه پایین بیاید.متاسفانه این عده به مراتب آگاهی کمتری نسبت به عواقب فاش شدن اطلاعاتشان دارندو همین مسئله آنها را در معرض خطر بیشتری نسبت به نوجوانان زیر ۱۹ سال قرار می دهد.یکی از مهمترین مشکلات می تواند قراردادن اطلاعات مربوط به مسافرت ها باشد که عملا به سارقان احتمالی اعلام می کند شرایط منزل برای حضور آنها مهیا شده و می توانند برای سرقت اموال باارزش دست بکار شوند!

می خواهم از دزدی های فیسبوک بگویم!

فیسبوک و در راس آن صاحب کور رنگش² , مارک زوکربرگ دزد هستند.اینکه مارک زوکر برگ ایده ی فیسبوک را از دوستانش دزدیده بر همه آشکار است و همه میدانیم که مدعیان ایده ی فیسبوک زوکربرگ را مجبور به پرداخت غرامت کردند تا بر همه مشخص شود صاحب فیسبوک ایده دزد است اما شاید خیلی ها ندانند که فیسبوک اطلاعات کاربرانش را طبقه بندی کرده و به دولت ها و بخصوص آمریکا می فروشد.نمونه ی آخرش در جریان اتفاقات لندن بود.فیسبوک امار و رزومه و اطلاعات معترضان لندنی را شش دانگ در اختیار دولت فخیمه ی انگلیس گذاشت تا از راه فروش اطلاعات کاربرانش پول هنگفتی به جیب بزند و این تنها نمونه ی کوچکی است از خیانت های بزرگ فیسبوک در حق کاربرانش و در جریان افشاگری های ویکی لیکس شایعاتی مبنی بر خیانت های دیگر فیسبوک به کاربرانش در قبال اخذ پول از دولت ها منتشر شد.
به نظر بنیاد “وران‌تست” شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک که یک شرکت آمریکائیست، در ۱۵ مورد قوانین جاری در اروپا را نقض کرده است.کاربران فیس بوک معمولا موقع ثبت نام، به این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهند که “اطلاعات مندرج در سایت یا حساب شخصی آن ها را در سطح جهانی” مورد استفاده قرار دهد.یکی از مدیران شبکه “فیسبوک” به صورت ناشناس فاش کرد اطلاعاتی که از طرف کاربر “پاک” می‌شود، در واقع تنها برای کاربر “نامرئی” می‌شود، اما در ذخیره‌ مرکزی شبکه اجتماعی همچنان باقی می ‌ماند.به نظر “بنیاد تحقیقاتی وارن‌تست” این تخلفی آشکار از خواست و ارادۀ مشتریان است، زیرا شبکه اجتماعی حق انحصاری آنها را بر اطلاعات شخصی‌شان نادیده می‌گیرد.

به نظر “وارن‌تست” در بسیاری موارد نام کاربران و کد رمز ورود به سایت‌ها به سادگی قابل دستکاری است، به گونه‌ای که دسترسی به سایت و حساب شخصی “با گام‌های فنی نسبتا ساده” امکان‌پذیر است.فیس بوک، که در سراسر جهان میلیونها کاربر دارد، از نظر بنیاد تحقیقاتی “وارن‌تست”، در امانت‌داری نسبت به کاربران خود، در پایین‌ترین سطح قرار دارد.
گزارش‌های جدید که در سطح آمریکا منتشر شده نگران‌کننده‌تر است. طبق این گزارش‌ها، کل اطلاعات دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تصاویر و تمامی اطلاعات موجود در گوشیهای موبایل یا گوشیهای هوشمند آن دسته از کاربرانی که تلفن خود را در سایت فیس‌بوک وارد کرده‌اند بدون رضایت خود آنها به سایت منتقل شده است. البته این کاربران ساده دل با امضای موافقت نامه حریم خصوصی و شرایط استفاده در زمان عضویت در فیس‌بوک چنین امکانی را فراهم کرده‌اند.
بسیاری از شرکت‌های بزرگ آلمانی به دلیل نگرانی نسبت به جاسوسی صنعتی و سایر نگرانی‌های امنیتی، دسترسی به فیس بوک را مسدود می‌کنند.بررسی شرکت امنیت آی تی Clearswift نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از شرکت‌های آلمانی نگرانند کارمندانشان درصورت دسترسی نامحدود به سایت‌ فیسبوک،از کار باز بمانند. با این همه گروه بزرگ‌تر ۵۶ درصد نگرانی‌های امنیتی را دلیل اصلی برای محدود کردن چنین سایت‌هایی می‌دانند.

یک بیماری فیسبوکی مثال میزنم!

بین تعداد دفعاتی که کاربران در طول روز صفحه فیس‌بوک خود را چک می‌کنند و میزان خودشیفتگی آنها رابطه مستقیمی برقرار است.پژوهشگران معتقدند کاربرانی که به طور مرتب به پروفایل خود در سایت فیس‌بوک سر می‌زنند و آن را به روز می‌کنند، احتمال می‌رود دچار خودشیفتگی باشند. خودشیفتگی یا نارسیسیسم نوعی اختلال روانی است که طی آن فرد با تکیه بر خود انگاشت‌های درونی، شیفته و عاشق خود می‌گردد.به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که فیسبوک بهشت افرادی است که دچار اختلال شخصیت خودشیفتگی هستند زیرا آنها می‌توانند بدون داشتن روابط دوستانه واقعی، تعداد زیادی رابطه موهوم و تخیلی برای خود دست و پا کنند.بر این اساس به نظر می‌رسد کسانی که به طور مرتب و افراطی از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، از ضعف روانی، خودپرستی فراوان و عزت نفس اندکی برخوردارند.

ثریا مهدی‌زاده پژوهشگر دانشگاه یورک کانادا با بررسی رفتار و عادات ۱۰۰ نفر از کاربران ۱۸ تا ۲۵ ساله فیس‌بوک در مورد نحوه استفاده آنها از این شبکه اجتماعی، دریافته که این افراد از لحاظ روانشناسی، اغلب خود بزرگ‌ بین بوده و مایل به جلب توجه دیگران هستند.بنا به گفته تحلیلگران، کمبود خودباوری و عزت نفس می‌تواند به خودشیفتگی منجر شود.در این پژوهش مشخص شد که چنین افرادی بیش از دیگران صفحات فیس‌بوک خود را زیر نظر می‌گیرند.

فیس‌بوک برای شما تعیین تکلیف می کند

فیس‌بوک شاید بیشتر از هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری پر از تبلیغات باشد. کارشناسان می‌گویند شیوه‌ی فیلترینگ حبابی فیسبوک بر مبنای محتوایی است که هر کاربر لایک زده است” . فیسبوک بنا به این لایک‌ها تبلیغاتی که احتمالا باب‌میل کاربر خواهد بود را به او ارائه می‌کند.

برخی کارشناسان می‌گویند این شیوه سهل‌انگارانه است و کاربران بیشتر مطالبی را که طنز است و اسباب خنده یا عکس‌های جالب و بامزه را لایک می‌زنند. اما این به این معنا نیست که برای مثال اخبار کشتار در کشورهای دیکتاتور عربی در خاورمیانه و یا بحران اقتصادی و اعتراضات در کشورهای غربی برای آن‌ها مهم نیست.

کاربران خیلی ساده اخبار تلخ و دردناک را کمتر لایک می‌زنند چرا که دکمه‌ی لایک در خود نوعی تایید و ابراز خرسندی دارد که معطوف اخبار کشتار و خون‌ریزی و دیکتاتوری نیست؛ اما چیزی از اهمیت این اخبار یا علاقه کاربر به پیگیری این اخبار را کم نمی‌کند. حالا «فیس‌بوک» برمبنای همین لایک‌هایی که لزوما تصویر درستی از سلیقه‌ی کاربر ارائه نمی‌کند، محتوا را دست‌چین کرده و در معرض دید کاربر قرار می‌دهد.

الی پاریسیر در کتاب خود می‌گوید «فیس‌بوک» حتی وقتی می‌خواهید کسانی را به لیست دوستان خود اضافه کنید که هیچ دوست مشترکی ندارید و دیدگاه‌‌های مخالف یکدیگر را در توضیح درباره‌ی خود نوشته‌اید، به شما اجازه نمی‌دهد و از شما می‌پرسد آیا اصلا این فرد را می‌شناسید یا نه؟ و اگر جواب نه باشد، حق دوستی با او را از شما سلب می‌کند. انگار که «فیس‌بوک» می‌خواهد به شما بگوید “ما بهتر از تو می‌دانیم و بهتر برایت تصمیم می‌گیریم.”

سرویس تشخیص چهره فیس‌بوک، ترسناک است!

نمیدانم که اخبار را شنیده‌اید یا نه، اما فیس‌بوک حقیقتا دارد خیلی ترسناک میشود. فیس‌بوک همین اواخر اعلام کرد که در هفته‌های آتی تکنولوژی تشخیص چهره خود را برای تمام کاربران فعال خواهد کرد، که میتواند فرآیند تگ کردن تصاویر را نیمه خودکار کند. قطعا شما میتوانید از این سرویس خارج شوید، اما این راهکار چندان مفید نخواهد بود. خروج از سرویس مانع از آن نمیشود که فیس‌بوک اطلاعات شما را جمع نکند و صورت شما را تشخیص ندهد. شما با این کار تنها مانع از این میشوید که افراد دیگر، شما را به طور خودکار تگ نکنند.
تکنولوژی جدید فیس‌بوک، مرز جهان الکترونیک و زیست شناسی را از بین میبرد؛ یک مامور ارشد “اف اس بی” در ادامه توصیف تصویر ترسناک فیس‌بوک هشدار میدهد که این سلاح جنگ اطلاعاتی بزودی تکنولوژی جدید خود به نام “تاتوی الکترونیکی پوست” (ای اس تی) را به کاربران خود معرفی خواهد کرد. این تکنولوژی عبارت است از یک وصله الکترونیکی به باریکی مو که بازیهای کامپیوتری و حسگرهای پزشکی را متحول خواهد کرد و مرز میان جهان الکترونیک و زیست شناسی را از بین خواهد برد. این موضوع، “داغ دجال” را که در انجیل ذکر شده به ذهن متبادر میکند، انجیل هشدار میدهد که در واپسین روزهای جهان هیچ کس بدون داشتن این داغ در پیشانی یا دست خود نمیتواند چیزی بخرد یا بفروشد.

با همه ی این حرف ها و مستندات³ در نهایت  دلایلی بسیاری برای دوری از فیسبوک ناگفته ماند که در مجال مناسب آنها را نیز به رشته ی تحریر در می آورم اما به عنوان کسی که از سال ۲۰۰۶ فیسبوک را ورق زده و به اصطلاح عامیانه خسته ی وبگردی و شبکه های اجتماعی است به شما پیشنهاد میکنم بخاطر زندگی حقیقیتان از زندگی مجازی در ایالات متحده ی ناهنجاری به اسم فیسبوک خودداری کنید ! باشد که از مضرات مستقیم این انگل عصر جدید به دور باشید اما داستان به اینجا ختم نمی شود چرا که مضررات فیسبوک به صورت غیر مستقیم دامنگیر کسانی که کاربر آن نیستند نیز می شود به قول عزیزی دست پخت یک ایده دزدِ کور رنگ بهتر از این نمی شود!

پی نوشت:

۱-اظهارات کشیش مشهور آمریکایی در مورد سایت فیس‌بوک و مضرات آن جنجال آفرین شده است.کردریک میلر در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است اگر می خواهید ازدواجتان پابرجا بماند هر چه زودتر حسابتان را در سایت فیس بوک ببندید.به گفته وی، ظرف شش ماه اخیر بیش از ۲۰ زوج جوان به وی مراجعه کرده و گفته اند روابطشان دچار مشکل و تنش شده است. آنها در اعترافات خود نزد این کشیش، فیس بوک را عامل اصلی مشکلات بین خود دانسته اند.

۲-لازم میدانم این واژه ی کور رنگ را توضیح بدهم که مالک فیسبوک به بیماری کور رنگی مبتلاست و به این دلیل که جز آبی فیسبوک هیچ رنگی را نمی بیند کاربرانش را محکوم به تحمل این رنگ تکراری کرده است.

۳-دوستان برای یافتن منبع بعضی خبرها کافیست کلید واژه های مهم آنها را جستجو کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد